zaterdag 18 juni 2016

Bruidstaart voor Ilonka en Henk-Jan

Ik maak niet veel taarten meer.. maar héél soms gebeurt het nog wel eens.
Zoals deze keer; toen de moeder van een klasgenootje van Joris me vroeg een taart voor hun bruiloft te maken.

Daar had ik wel weer eens zin in!

Dus we bespraken de wensen, en ik bestelde fondant.
Een week voor de trouwdag ging ik aan de slag met de bloemen; mooie lace-flowers.
MAAR wat een gedoe. De samenstelling van de fondant was aangepast.. de bloemen wilden niet uitharden! De stress nam dag na dag toe. Hoe moest ik dit nou oplossen???

Uiteindelijk een ander merk fondant gekleurd in de lichte lila kleur..
En nogmaals de bloemen gemaakt (wat een werk) en hopen dat het goed zou drogen.

Donderdags een vrije dag genomen om de taart te kunnen vullen en bekleden.
Vrijdags op het laatste moment de bloemen erop.. gelukkig had ik er een paar extra gemaakt!
Want bij het plaatsen sneuvelden er blaadjes en dus bloemen.

Uiteindelijk was de taart klaar; het laatste spannende stukje stond te gebeuren, ik moest hem naar de feestlocatie brengen.

En ook dát ging goed! Taart op de locatie. Ik was (er) klaar (mee)!

Gelukkig kreeg ik een dag later louter positieve reacties op de taart.
Hij was nog helemaal heel bij het aansnijden en smaakte heerlijk.
En daar doe je het uiteindelijk allemaal voor.

Leuk dat ik een klein beetje deel uit mocht maken van deze bijzondere dag van Ilonka en Henk-Jan.





1 opmerking: