maandag 25 april 2011

Taart voor Tom

Afgelopen weekend vierde Tom zijn 4e verjaardag.
En hij was duidelijk in het onderwerp van zijn taart; DIEGO.
Het plaatjes puzzelen is nog steeds niet mijn hobby, maar om dan maar direct naar een printje te grijpen ging me te ver.

Dus heb ik me er toch maar toe gezet en een leuke afbeelding van Diego opgezocht.

In plaats van de standaard vulling van Zwitserse Room wilde ik graag wat anders proberen. Een laagje aardbeienmousse en een laagse slagroom met gehakte M&M's. Maar het liep een beetje anders. De aardbeienmousse zou ik zelf maken; gepureerde aardbeien met suiker en gelatine. Dit mengen met geklopte slagroom en dan tot een mousse laten opstijven.

Nou... niet dus... ik heb schijnbaar iets niet goed gedaan met de gelatine want een mousse werd het niet. Eerder een soort aardbeienvla. Niet iets om een taart mee te vullen. Wel heel erg lekker ;-)
Omdat ik niet langer kon wachten (het was ondertussen vrijdagavond) heb ik besloten het andere pakje slagroom stijf te kloppen en hier wat van het aardbeienmengsel door te doen. Het ging allemaal maar net. Ik denk niet dat iemand er iets van heeft gemerkt, maar de volgende dag werd me bij het snijden al snel duidelijk dat het nog steeds geen mousse was.


Gelukkig smaakte het heerlijk naar verse aardbeien, en miste niemand de M&M's (wat niet weet wat niet deert immers).

Hier een foto van de taart: Diego voor Tom





















Groet!
Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten