maandag 4 juli 2011

Black and White

Zo, dat duurde even voor ik de foto's op mijn blog kon zetten. Maar ja, een weekend is ook zo om met huishouden, boodschappen en kinderen.

Nu de taart voor Bjorn; Pokemon Black and White was de vraag dus.
Een taart met twee kleuren en een print van die 'monsters' uit het spel.


Om een taart met twee kleuren te kunnen bekleden heb ik eerst wat informatie opgezocht op het internet. En daarna samen met Günther wat zitten brainstormen, hoe ik dit nou het beste kon aanpakken. Uiteindelijk heb ik bedacht dat ik het gewoon ging proberen, mocht het niet lukken dan kon ik hem altijd nog helemaal wit maken.

Eerst de basis goed glad afgesmeerd met botercreme, en deze een paar uur in de koelkast laten afkoelen en opstijven. Daarna de zwarte fondant uitgerold met behulp van maizena (écht een goede tip van het forum) waardoor het niet plakte en soepel te verwerken was.
Één kant van de lap fondant recht afgesneden en voor de helft op de taart gelegd. Glad gestreken en alle plooien weggewerkt.
Daarna het wit op dezelfde manier uitgerold en verwerkt. Het uiteindelijke resultaat vond ik helemaal niet slecht! Oke.. de lijn van wit en zwart liep niet helemaal recht, en er was een klein beetje hoogte verschil (dikte van de fondant) maar het zat toch maar mooi op de taart!!


Daarna de monsters uitgeknipt, deze zijn door Marielle geprint, en op de taart bevestigd.
En toen was hij klaar!



De volgende dag moest hij nog wel even mee naar Ruinerwold, een uurtje in de auto.
Ook dat was best wel spannend, want een taart die uit de koelkast komt kan best wel gaan zweten. Maar met dank aan de airco in de auto is de taart helemaal goed overgekomen.

Bjorn was enthousiast, weer een taart opdracht geslaagd.


Groet!
Marjolein


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten