donderdag 21 juli 2011

Cakejes voor Iza (en Jessica)

Voor vaste klant (jaja) Jessica mocht ik nogmaals cakejes maken.
Nu voor haar dochter Iza die komend weekend jarig is.
Ze geeft morgen (vrijdag) haar feestje en zocht een origineel bedankje om naderhand mee naar huis te geven.

Dus 13 cakejes (12 voor de kinderen, 1 voor Iza om te bewaren) moesten het worden.


Ik heb wel wat ruzie gehad om deze cakejes goed te krijgen.
Cupcake-mix van Funcakes zou ik moeten gebruiken volgens de kenners, en já, die mix maakt inderdaad heerlijke cakejes! Maar de cupcake papiertjes van Dr.Oetker laten steeds los. En niet een klein beetje los, maar helemaal los.
En dat kan écht niet in de 'cupcake-e-larij'.

Dus na 4 mislukte pogingen, toch maar weer terug naar de traditionele manier van cakejes maken: boter en suiker mixen, eieren toevoegen en daarna de bloem erdoor.
En dan niet per 12 maar per 6 in de oven. EN toen lukten ze eindelijk, en bleven de papiertjes er grotendeels om.

Daarna nog gedecoreerd en per stuk verpakt in folie, op een ingepakt stukje karton.

Het uiteindelijke resultaat mocht er best wel zijn, kijk maar:





Groet!
Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Het uiteindelijke resultaat mag er zeker zijn. Jammer dat je zoveel pogingen hebt moeten doorstaan om deze mooie cakejes te maken, maar nu weet je wel hoe je het in het vervolg moet doen.

    Des te langer je het beslag mixt, des te luchtiger worden ze. Dat doe ik ook vaak met de cake ; en dat maakt altijd een groot verschil (hoe lang ik heb gemixt).

    Mm, oh ik vind jouw cakejes er echt lekker uit zien!! Ik hoop dat ik over niet al te lange tijd ook van deze kan gaan bestellen.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn erg leuk geworden zeg!
    Erg netjes.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen