maandag 21 maart 2011

De taart voor Daphne haar verjaardag

Na al die taarten van de afgelopen weken kon een taart voor Daphne natuurlijk niet ontbreken.
Ik had al langere tijd in mijn hoofd dat het een Woezel & Pip taart moest worden, deze twee vrolijke hondjes zijn de hoofdpersonen in de (op dit moment) favoriete boekjes van Daphne.

Maar zoals je hebt kunnen zien had ik het de afgelopen weken al aardig druk met taarten maken en zag ik het boetseren/puzzelen van de figuurtjes niet zitten.
Gelukkig kwam er 'redding' in de vorm van vriendin Marielle die sinds kort in het bezit is van een foodprinter. Hiermee kan je een plaatje of foto printen op eetbaar 'papier' en zo gebruiken op je taart.

Dus vorige week kwam er een A4-tje vol met vrolijke W&P plaatjes met de post naar me toe. Best wel even spannend of het heel was gebleven gedurende de reis, maar het zag er prima uit.

Na het maken en bekleden van de taart was het tijd voor de plaatjes, voor mij ook voor de eerste keer dat ik hiermee werkte maar het ging helemaal prima!
Wat een grappig materiaal om mee te werken. En natuurlijk redelijk snel effect.

Hier eerst maar even wat foto's van het eindresultaat:



De taart is een 26cm taart met een nieuwe vulling: een laagje tobleronemousse en een laag vlaaivulling met slagroom erop. Ik vond hem zelf érg lekker, en ook de visite was enthousiast.

Een foto van de vulling en nog een foto van de jarige Jet die eindelijk ook eens een stukje van zo'n mooie taart kreeg!



Al met al een geslaagde middag met lekkere taart, slingers, ballonnen, vlaggetjes, kadootjes, veel zon en visite!

Groet,
Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Het was een gezellig feest en een heerlijke taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjolein,

    Wat een ontzettend leuk taartje weer zeg! Enne... dat plaatje, zijn dat frosting sheets?

    Ik volg je blog al sinds een tijdje want ik vind dat je hardstikke leuke dingen maakt.

    Wij hebben sinds vandaag ook een Cupcake Challenge Blog zie http://create4fun-cupcakechallenge.blogspot.com/

    Zou je het leuk vinden om een keer mee te doen?

    Liefs
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wauw!! wat een prachtige taart weer!!! Als julia uit het gips mag ga ik ook een taart bij je bestellen (als dat kan hihihi)

    Nog gefeliciteerd met je zoon trouwens!

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen