woensdag 30 november 2011

Taart voor meester Ronald

Vorige week kreeg ik een telefoontje van mijn neefje Niels, of ik een taart wilde maken voor meester Ronald.

Meester Ronald zou 30 november jarig zijn. Of ik wel tijd had?


Nou.. euh.. voor Niels maak ik natuurlijk tijd. Afgelopen weekend zijn we fijn naar vrienden in Eindhoven geweest, heel erg gezellig, maar geen mogelijkheid om een taart te maken.
Dus vorige week al snel even een basis gebakken en in de vriezer gestopt. Ook alvast wat lusjes gemaakt voor een strik én de naam van de meester in 'lego' letters uitgesneden.


Maandag overdag geen tijd om te taarten, 2 kleine kinderen, 4 wassen, een bezoek aan het consultatiebureau en een bezoekje van (o)ma maakten dat onmogelijk.
Dus toen Günther thuis was dírect aan de slag: botercreme mixen en de taart vullen.
's Avonds de fondant eromheen en alle decoraties afmaken en bevestigen.. GELUKT!

Dinsdag kwam Niels de taart aan het begin van de avond ophalen, hij was in ieder geval tevreden. Het was een relatief klein taartje met een doorsnede van 20cm en gevuld met banketbakkersroom en aardbeienvlaaivulling. Deze keer geen zwitserse room; ik had immers geen idee hoe lang de taart buiten de koelkast zou blijven, en dan is slagroom toch een risico.




Vandaag kreeg ik via de moeder van een klasgenootje van Niels een paar foto's toegestuurd. De taart was een groot succes geweest!
Rechts op de foto staat natuurlijk Niels met de taart.





Groet!
Marjolein

2 opmerkingen:

  1. Dat is vast een leuke meester, als hij zo'n mooie taart krijgt. Ziet er weer leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor zo'n Lego taart, mooi gemaakt Marjolein!
    En dat in zo'n korte tijd, Niels heeft het maar getroffen met zo'n lieve taart makende tante!

    BeantwoordenVerwijderen