vrijdag 4 november 2011

Taart voor Julia

Al sinds lange tijd stond er een taart voor Julia in mijn agenda, en eindelijk was het zover!
Julia was één geworden en op zaterdag volgde een feest voor haar verjaardag.


Haar moeder Monique had ook al een mooie taart uitgezocht op mijn site en wilde graag een taart als voor Sofie. Geen probleem, blijft een leuke taart om te maken.

Begin van de week begonnen met de voorbereidingen voor het kroontje en de bloemen.
Ik wilde graag dat ze goed zouden uitharden zodat de bloemetjes stevig genoeg zouden zijn om te verwerken.




Alles verliep goed.. tot mijn man zei: "weet je dat er twee bolletjes van het kroontje af zijn?" WAT?? WAT WAS ER AAN DE HAND?

Het was donderdagmiddag, ik kon geen nieuw kroontje meer maken, die zou nooit op tijd uit kunnen harden. EN mijn kroontje miste 2 puntjes met bolletjes *slik*.
Door een fout van mijn kant (water gebruikt om de bolletjes te plakken ipv gesmolten fondant) was de fondant van het kroontje zachter geworden en waren de puntjes eraf gevallen.

Ik heb er even een tijdje over na zitten denken en uiteindelijk besloten níeuwe bolletjes aan de 'puntjes' van het kroontje te gaan plakken. Zo gezegd zo gedaan, het resultaat was niet helemaal 100% maar als je het niet wist, dan zag je het ook niet (toch Monique?).


Verder ging het allemaal prima, de taart was wederom mooi strak uit de oven gekomen en mooi bekleed. De kleuren waren super en de bloemetjes bleven allemaal heel.

Kortom: weer een succes.

Hier de foto's. Het is een 26cm taart, gevuld met aardbeienvlaaivulling en zwitserse rooom.



Uit de foto's blijkt wel hoe moeilijk het is om de taart zó op de foto te krijgen als hij in het echt is. Want wélke kleur was het nou werkelijk?


Groet!
Marjolein

5 opmerkingen:

  1. Jemig wat weer een mooie super strakke taart...hoe krijg je de randen zo mooi strak???
    Of is het gewoon maar door gaan tot het zo strak zit..
    Nou niks van te zien hoor, dat de bolletjes eraf waren, erg mooi!
    Groetjes Anita
    anita.loermans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een prachtige taart!!!
    (die ik ook zeker eens wil maken).

    Groetjes Karin van Karin's Taarten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahaha.. nee het viel niet op inderdaad! Zelfs na een week in de koelkast niet..

    Hij was prachtig en ik houd je zeker in gedachten voor de volgende gelegenheid!!!

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor, een echt prinsessentaart! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. znif.. ik mis mijn taart nog elke dag...

    BeantwoordenVerwijderen