zaterdag 21 april 2012

Cars taart x 2

In de afgelopen 2 weken heb ik twee keer een Cars taart gemaakt.
Het leek er lange tijd op dat het een Bliksem én een Takel taart zouden worden, maar op het laatste moment werd ook de laatste taart een Bliksem!

De eerste taart was voor Vincent, hij werd 8.
Het was een 26cm taart, gevuld met zwitserse room en aardbeienjam.




De andere taart was voor Tobias, hij werd 3 en ook helemaal gek op Cars.
Voor hem maakte ik ook nog 10 cakejes, natuurlijk ook van Cars.
De taart is gevuld met lemoncurd, citroenkwarktaartmousse en slagroom.





Omdat ik ondertussen al hele ladingen vierkantjes had uitgesneden met een lineaal en mesje heb ik mezelf de afgelopen week een Ribbon Cutter kado gedaan!
Hiermee kan redelijk eenvoudig mooie, gelijkmatige repen snijden. En deze repen snij je dan ook weer eenvoudig in vierkantjes. Helemaal geweldig!


(Het verhaal over de aankoop van dit apparaat bij Pipoos zal ik je besparen, maar ik werd volgens mij geholpen door een mevrouw die dééd of ze heel veel wist van taarten maken maar volgens mij zelf nog nooit een taart heeft bekleed) (Tenzij je het graag wil horen haha, dan vertel ik het graag)

Groet!
Marjolein


ps: eerst even geen taartopdrachten staan. Pas weer in mei ergens.

2 opmerkingen:

  1. Nou wil ik dat verhaal van die pipoos mevrouw natuurlijk heeeeeel graag weten!!! :)

    ps: mooie taarten wederom! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, Mag ik vragen is die cars een plaatje?
    Ik wil voor mijn kleinzoon ook zo'n taart maken.
    groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen