vrijdag 5 oktober 2012

Taart voor Margreet

De buurmeisjes zijn vlak na elkaar jarig, en voor beiden mag ik een taart maken.
Vandaag eerst voor Margreet, zij is 16 geworden en kreeg een sweet-sixteen taart.


Ik kreeg eigenlijk de vrije hand en heb bedacht er een klein stapeltaartje van te maken.
Het bestond uit een taartje van 20 en eentje van 15 cm.
Gevuld met lemoncurd, citroenmousse en slagroom.




De taart werd met zóveel enthousiasme ontvangen dat hij de eerste tijd niet aangesneden 'mocht' worden.

Vanavond weer verder met de volgende taart; morgen viert Stijn zijn verjaardag.
Tijd voor een Feyenoord taart.


Groet!
Marjolein




3 opmerkingen:

  1. :) mooie sweet 16 taart! De kleuren passen ook goed bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie taart. Kun je mij vertellen hoe je die sterren maakt zodat ze zo mooi blijven staan op je taart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Annemiek,

    De sterren maak ik van fondant met wat tylose. Ik plak na het uitsteken twee sterren aan elkaar met een dun ijzerdraadje ertussen.
    Na het drogen kan je ze rechtop zetten.

    Groet!
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen