zondag 22 november 2009

CupCakes

Dit weekend dus begonnen met het bakken/decoreren van CupCakes.
Het recept had ik van de website waar ik heel veel informatie vandaan haal (http://www.deleukstetaarten.nl/). En ik vond het al een béétje raar dat bij het bereiden van het cakebeslag alle ingrediënten in één keer werden gemixed.
Dat bleek uiteindelijk ook geen succes; de cakes werden niet gaar en niet luchtig.
Dus de hele lading cakejes van zaterdag kon zo de vuilnisbak in.

Op zondag een nieuwe poging; het oude "haags kookboek" kwam erbij en er werd een fatsoenlijk cakebeslag gemaakt: boter en suiker mixen, één voor één de eieren toevoegen en uiteindelijk de bloem er door mengen. De cakejes iets heter én langer bakken, en TADAAAA:




De eerste lading was prima, mooie cakejes die tot aan de rand van het papiertje kwamen.
Omdat het recept melde dat het genoeg was voor 12 cakejes, vulde ik dus na de 1e lading nogmaals 6 vormpjes met beslag. Deze kwamen echter niet zo mooi hoog.. en tja.. wat dan.
Op zich niets mis met de cakejes natuurlijk: dus lekker vullen met jam, vrolijk bekleden, en naar de buren! We kunnen tenslotte niet álles zelf op eten.


Zoals gezegd was de 1e lading mooi geworden, dus deze cakejes gaan mee naar de koffie-visite morgen! Bekleed met paarse fondant en gedecoreerd met een suikerbloemetje en wat fantasie fondant.

Uiteindelijk ben ik blij dat het wel is gelukt, nu nog even afwachten wat de reacties zullen zijn.

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er supermooi uit. Wat een professionele bak- en decoreerkunsten!
    Tante neemt haar hoedje er voor af, maar zou ze niet hebben uitgedeeld ;) Gewoon zelf opeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pssst, cakebeslag houdt niet van wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja..
    niet iedereen heeft zo'n mooie grote oven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, die zien er echtmooi uit!!

    Die wil ik ook proeven!! :)

    BeantwoordenVerwijderen