vrijdag 6 november 2009

Hoe het begon

Nu ik toch nog geen foto's en verhalen heb van de nieuwe taarten is het mooi de gelegenheid uit te leggen hoe het is begonnen.

Eind vorig jaar (2008) stond er op het internet van mijn werk een oproep voor ons landelijk personeelsblad "wat had je wel willen doen als je niet bij het uwv had gewerkt".
In een opwelling mailde ik: vroeger wilde ik altijd patissier worden, de hele dag bruidstaarten en bonbons maken. Meer tekst was het ook niet. Een aantal weken later werd ik gebeld, of ik mee wilde werken aan een fotoshoot en interview voor Mijn Droombaan.
In januari wilden ze graag een vrolijk 1e nummer van het nieuwe jaar. En mijn 'droombaan' was daarvoor zeer geschikt.

Ik werd uitgenodig bij "Taart van mijn tante", een bakkerij/konditorei in Amsterdam, beróemd door de Taarten van Abel en hun schitterende taarten.
Die dag zijn we voornamelijk bezig geweest met foto's maken en een interview. Heel kort mocht ik even een kijkje nemen in de bakkerij. En daar was iemand bezig met een Sweet 16 taart en een Pokertaart, het zag er geweldig uit!

Eenmaal thuis bleef het in mijn hoofd hangen; zou ik niet eens proberen zo'n taart te maken?
De 1e verjaardag van onze Daphne was natuurlijk een súper goede reden om het onder de knie te krijgen.
En zo begon het taarten avontuur.. met als resultaat deze taart voor Daphne's verjaardag.
Ik dacht dat het wel leuk zou zijn, een gestapelde hartjes-taart. Achteraf gezien niet het meest eenvoudige om als beginner te maken! Hart-vorm is lastig en stapelen ook. MAAR uiteindelijk waren de reacties enorm enthousiast en smaakte het heerlijk.
Missie volbracht

1 opmerking:

  1. Ik heb er ook een stukje van mogen proeven (helaas was de taart al bijna op dus heb 'm niet in het echt kunnen bewonderen) en hij was echt superlekker!

    BeantwoordenVerwijderen